Tutkimukset ja analyysit
Asiakas- ja markkinatutkimukset
Olemme toteuttaneet useita tutkimuksia ja selvityksiä, joissa on kartoitettu markkinoita ja asiakasymmärrystä kysely- ja haastattelututkimusten avulla. Yrityksille on tärkeää tietää, mitä asiakkaat arvostavat asiakassuhteessa, mitä uusia tuotteita ja palveluita he toivoisivat sekä mitä asioita nykyisissä tuotteissa ja palveluissa tulisi kehittää. Näiden kysymysten selvittäminen vaatii aikaa ja sitoo merkittävästi resursseja. Navigatio Oy tukee asiakkaitaan markkinoiden ja asiakkaiden ymmärtämisessä.
Asiakaskokemuksen mittarit
Asiakaskokemusta voidaan mitata ja kehittää esimerkiksi NPS-, CES- ja CSAT-mittareiden avulla. Asiakaskokemuksen mittaaminen on tärkeää, koska on olennaista tietää, miten asiakkaat kokevat yrityksen toiminnan ja kuinka tyytyväisiä he ovat. Haasteena on usein se, että yrityksessä voidaan kuvitella asiakastyytyväisyyden olevan erinomaisella tasolla. Kun asiakastyytyväisyyttä aletaan mitata, voi paljastua, että vain osa asiakkaista on samaa mieltä. Mittaamisella saadaan selville asioiden todellinen laita.
Hinnoittelu ja palvelun sisältö:
Kysely- tai haastattelututkimuksen (kesto 4 htp) esimerkkihinta: 3000 € alv 0 %
Palvelun sisältö: Kysely- tai haastattelututkimuksen suunnittelu, toteutus sekä tulosten yhteenveto ja priorisoidut kehittämiskohteet.
Lue blogimme kyselystä ja haastattelusta asiakasymmärryksen rakentamisessa sekä asiakaskokemuksen mittaamisesta.
Vaikuttavuuden arviointi
Vaikuttavuuden arviointi on menetelmä, jolla mitataan hankkeen tai ohjelman positiivisia ja negatiivisia vaikutuksia kohderyhmään sekä ympäristöön. Sen avulla voidaan tehdä perusteltuja päätöksiä resurssien kohdentamisesta ja parantaa toiminnan tehokkuutta sekä vaikuttavuutta.
Menetelmät vaikuttavuuden arviointiin
Toteutamme vaikuttavuuden arviointeja dokumenttianalyysin, haastattelujen ja kyselyiden avulla.
Hinnoittelu ja palvelun sisältö:
Vaikuttavuuden arviointi (kesto 8 htp) esimerkkihinta: 6500 € alv 0 %
Palvelun sisältö: Dokumenttianalyysi, kysely- ja/tai haastattelututkimuksen suunnittelu ja toteutus sekä arviointiraportin laatiminen.
Lue lisää Savonia-ammattikorkeakoululle toteuttamastamme vaikuttavuuden arvioinnista!
Liiketoiminnan nykytilan analysointi
Liiketoiminnan nykytilan analysoinnissa käydään läpi liiketoiminnan osa-alueita, kuten esimerkiksi:
– asiakkaat
– palvelut/tuotteet
– myynti ja markkinointi
– jakelukanavat, talous, henkilöstö
– verkostot, digitaalinen kehitys ja viestintävalmiudet
– kilpailijat, toimintaympäristö ja johtaminen
Analyysistä kehittämistoimenpiteisiin
Yrityksen nykytila analysoidaan tapauskohtaisesti muun muassa Business Model Canvasin (BMC), SWOT-analyysin, asiakashaastattelujen ja kyselyiden sekä PESTEL-analyysin avulla. Lisäksi hyödynnämme kilpailija-analyysiä, tunnuslukuanalyysiä, benchmarking-menetelmää sekä prosessikartoitusta ja arvoketjuanalyysiä. Nämä menetelmät yhdessä tarjoavat kattavan kuvan yrityksen nykytilasta ja tukevat kehittämisprosessia.
Hinnoittelu ja palvelun sisältö:
Liiketoiminnan nykytilan kartoituksen (kesto 2 htp) esimerkkihinta: 1800 € alv 0 %
Palvelun sisältö: Nykytilan analysointi ja konkreettisten kehittämistoimenpiteiden laadinta.
Lue lisää Business Model Canvasista blogistamme!
Asiakastyytyväisyyden mittaaminen
Asiakastyytyväisyyden mittaaminen on keskeinen osa liiketoiminnan kehittämistä. Me autamme yritystäsi ymmärtämään, kuinka hyvin täytätte asiakkaidenne odotukset ja tarpeet. Tarjoamme asiakastyytyväisyystutkimuksia, jotka sisältävät räätälöityjä kyselyitä, haastatteluja ja alan parhaita mittareita, kuten NPS, CSAT ja CES.
Keräämme asiakkailtanne sekä määrällistä että laadullista palautetta, jotta voimme tarjota syvällisiä näkemyksiä ja kehitysehdotuksia. Laadimme myös kattavan raportin, joka tukee päätöksentekoa ja auttaa parantamaan asiakaskokemusta.
Asiakastyytyväisyyden mittaaminen on jatkuva prosessi, joka tukee liiketoimintanne kasvua ja parantaa asiakassuhteita. Ota yhteyttä ja räätälöidään juuri teille sopiva tutkimus!
Hinnoittelu ja palvelun sisältö:
Asiakastyytyväisyyden mittaamisen esimerkkihinta: 950 € alv 0 %
Palvelun sisältö: Kyselyn tai haastattelun suunnittelu ja toteutus sekä konkreettisten kehittämistoimenpiteiden laadinta.
Lue, kuinka toteutimme asiakastyytyväisyyden mittaamisen Data Group Finlandille!
Jäsenkyselyn toteuttaminen
Hyvä jäsenkysely ei ole pelkästään tiedonkeruuväline, vaan tehokas osallistamisen työkalu, joka vahvistaa jäsenten sitoutumista yhdistykseen tai järjestöön. Hyvin suunniteltu ja toteutettu jäsenkysely on selkeä, tarkoituksenmukainen ja relevantti, ja se varmistaa, että kerätty tieto johtaa konkreettisiin toimenpiteisiin.
Tarjoamme asiantuntevasti suunniteltuja jäsenkyselyitä, jotka auttavat yhdistyksiä ja järjestöjä keräämään arvokasta tietoa jäsenistöstään. Kyselyt auttavat kartoittamaan jäsenten tarpeet, mielipiteet ja toiveet, ja tukevat päätöksentekoa sekä toiminnan kehittämistä.
Hinnoittelu ja palvelun sisältö:
Jäsenkyselyn esimerkkihinta: 950 € (alv 0 %)
Palvelun sisältö: Jäsenkyselyn suunnittelu, toteutus, analysointi sekä konkreettisten kehittämistoimenpiteiden laatiminen.
Lue lisää blogistamme!