Blogit
Kirjoituksia liiketoiminnan teemoista.
-
Jäsenkysely on työkalu vaikuttavampaan päätöksentekoon
Hyvin suunniteltu ja toteutettu jäsenkysely on yksi tehokkaimmista keinoista yhdistysten ja järjestöjen kehittämisessä. Jäseniltä saadulla palautteella on merkittävä rooli, ei…
-
Miten hypekäyrä auttaa yrityksiä tulevaisuuden hahmottamisessa?
Näinä aikoina varmasti moni yritys miettii, miten tekoälyteknologiat tulevat kehittymään lähivuosina ja mitkä teknologiat sopivat meidän liiketoimintaamme ja strategiaan. Tilannetta…
-
Talouden myllerrys: Kohti taantumaa vai uutta kasvua?
Niin yritysten kuin myös kuluttajien näkökulmasta taloustilanne voi näyttäytyä tällä hetkellä sekavalta ja epävarmalta. Talous vaikuttaa olevan matkalla kohti taantumaa…
-
Miten mitata asiakaskokemusta NPS:n, CSAT:n ja CES:n avulla?
Yrityksen kannattaa mitata asiakaskokemusta, koska on ensiarvoisen tärkeää tietää, kuinka asiakkaat kokevat yrityksesi palvelut ja tuotteet. Luulo ei ole tiedon…
-
Haastattelu asiakasymmärryksen rakentamisen menetelmänä
Edellisessä blogissani pureuduin kyselyyn menetelmänä lisätä asiakasymmärrystä. Tällä kertaa käyn läpi haastattelututkimusta, joka on kyselyn ohella toinen paljon käytetty tiedonkeruumenetelmä…
-
Miten asiakasymmärrystä voidaan lisätä?
Asiakasymmärrystä nykyisistä tai potentiaalisista asiakkaista voidaan lisätä eri tavoin, kuten esimerkiksi toteuttamalla kysely tai haastatteluita. Kyselyn etuna on se, että…
-
Mikä on Business Model Canvas?
Yrityksen liiketoimintamallia ja sen eri osa-alueita voidaan kuvata usealla eri tavalla. Yksi suosituimpia työkaluja tähän on sveitsiläisen Alexander Osterwalderin (2013)…
-
Prosessit tuovat turvallisuutta
Prosessilla tarkoitetaan tapahtumasarjaa tai kehityskulkua, jonka mukaisesti suoritettavat toimenpiteet tuottavat halutun lopputuloksen. Prosessin ideana on se, että siihen kuuluvat tapahtumat…